Abstrakt: |
Automobilová značka Tatra se stala jedním z nejvýraznějších symbolů československého průmyslu a dokázala se proslavit se po celém světě. Cílem této bakalářské práce je nalézt nejdůležitější příčiny hospodářského úspěchu závodu Tatra Kopřivnice. Soustřeďuje se na období největšího rozmachu tohoto podniku od počátků Československé republiky až do konce druhé světové války, tedy na období 1919 - 1945. V jednotlivých kapitolách postupně rozebíráme strukturu společnosti a systém řízení, technicko - ekonomické parametry výroby, ale také propagaci a marketingovou strategii podniku. Dále se podíváme na postavení kopřivnického podniku v rámci československého automobilového průmyslu a rovněž na mezinárodní automobilový trh. Závěrečná, ovšem neméně důležitá část se věnuje oblasti lidských zdrojů. Při psaní této práce byly využity i dosud nepublikované materiály z podnikového archivu společnosti Tatra, a. s. a také informace z rozhovorů s pracovníky Technického muzea Tatra Kopřivnice. |