Detail práce

Český systém povinného vzdělávání - analýza dat PISA

Autor: Bc. Barbora Žďárská
Rok: 2016 - letní
Vedoucí: doc. Ing. Tomáš Cahlík CSc.
Konzultant:
Typ práce: Bakalářská
Jazyk: Český
Stránky: 72
Ocenění:
Odkaz: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/140044/
Abstrakt: Tato práce je zaměřena na zkoumání dopadu školské reformy z roku 2004 na výsledky českých žáků. V
práci je dále analyzován vliv různých faktorů na výsledky studentů, například pohlaví, socioekonomický
status, národnost nebo věk. Práce shrnuje důležitost vzdělávání jako indikátor vyspělosti
státu. K výzkumu jsou využita data z šetření PISA (Programme for International Student Assessment).
Projekt PISA představuje nejrozšířenější mezinárodní srovnávací výzkum v oblasti vzdělávání.
Teoretická pasáž popisuje metody užívané při sběru dat. Tato práce také přináší kritický pohled na
testování žáků, které se stává v posledních letech poměrně kontroverzním tématem. K empirické části je
využíván datový soubor z let 2003, 2006, 2009 a 2012, podle nějž je sestaven model s tzv. pooled cross
section. Analýza potvrzuje genderovou a socio-ekonomickou nerovnost ve výsledcích žáků. Empirický
rozbor ukazuje, že pro určení úspěšnosti školské reformy je třeba dlouhý časový horizont, který zatím
není k dispozici. Práce tedy přináší průřez tématy o vzdělávacích systémech, srovnávacích měření a
faktorech, jež ovlivňují výsledky studentů. Toto pojetí může sloužit jako návrh pro budoucí analýzy.
Únor 2023
poútstčtsone
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Partneři

Deloitte

Sponzoři

CRIF
McKinsey
Patria Finance
Česká Spořitelna
EY