Detail práce

Faktory ovlivňující cenu ojetého vozu v České republice

Autor: Bc. Petr Dvořáček
Rok: 2021 - letní
Vedoucí: Mgr. Petr Polák MSc. Ph.D.
Konzultant:
Typ práce: Bakalářská
Jazyk: Český
Stránky: 79
Ocenění:
Odkaz: https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/147805
Abstrakt: Český trh s ojetými osobními automobily, který generuje roční obrat kolem sta
miliard korun, navštíví ročně stovky tisíc lidí a podobné množství použitých vozidel se na
něm prodá. Tato práce se snaží najít a vhodně ohodnotit hlavní determinanty, které určují
cenu ojetého automobilu v České republice, a tím mimo jiné zvýšit informovanost
kupujících. Pro odhad jednotlivých koeficientů uvádějících vliv dané proměnné na cenu
byla použita mnohonásobná lineární regrese a metoda nejmenších čtverců. Tato studie
používá unikátní datový balíček, který byl získán z internetového portálu inzerující ojeté
automobily Sauto.cz, jenž obsahuje všechny dostupné informace o více než 55 tisících
použitých aut od 34 různých výrobců. Dle předpokladů byla potvrzena důležitost a
negativní vliv na cenu proměnných udávajících počet najetých kilometrů a stáří ojetého
automobilu. Dalšími důležitými parametry, které naopak cenu ojetého vozu ovlivňují
pozitivně, jsou prvky doplňkové výbavy. Také byla potvrzena vyšší cena ojetých aut od
německých výrobců v porovnání s konkurencí a naopak nižší u vozů od automobilek
pocházejících z Ameriky nebo z Asie. Jelikož bylo nalezeno obrovské množství
proměnných, lze tak konstatovat, že ojetý automobil je velice komplexní produkt, jehož
správné ocenění je opravdu náročný proces.
Leden 2023
poútstčtsone
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partneři

Deloitte

Sponzoři

CRIF
McKinsey
Patria Finance
Česká Spořitelna
EY