Virtual Gold Farming
Autor: | Bc. Filip Šmolík |
---|---|
Rok: | 2012 - letní |
Vedoucí: | PhDr. Ing. Jiří Skuhrovec PhD. |
Konzultant: | |
Typ práce: | Bakalářská |
Jazyk: | Anglicky |
Stránky: | 85 |
Ocenění: | |
Odkaz: | |
Abstrakt: | Na konci 20. století vznikla nová větev počítačových her - MMORPGs (Massive Multi Player Online Role Playing Games). Tato práce se zabývá novým fenoménem, který je s nimi spojen - RMT(Real Money Trade), což je prodej virtuálních (tedy vnitroherních) měn za měny reálné (zejména dolar a euro). Strana poptávky v tomto odvětví je tvořena hráči zmíněných her, strana nabídky se skládá z tzv. gold farmerů. Práce samotná se zabývá klíčovou proměnnou, která ovlivňuje RMT – směnným kurzem mezi reálnou a virtuální měnou. S pomocí teoretického modelu je demonstrováno, že tento směnný kurz ovlivňuje hráčova rozhodnutí související s RMT. Dále je ukázáno, které proměnné ovlivňují směnný kurz. V následující kapitole je popsán jeden z možných zdrojů změn tohoto kurzu – provozovatel hry. Právě jeho politika aktualizování hry je analyzována v poslední kapitole – teoreticky i empiricky - na několika vybraných příkladech. U těchto případů bylo zjištěno, že aktualizace ovlivňují směnný kurzu v souladu s teorií. |
Ke stažení: | BP Šmolík |