Český systém povinného vzdělávání v mezinárodním kontextu
Autor: | Bc. Milan Kučera |
---|---|
Rok: | 2016 - letní |
Vedoucí: | doc. Ing. Tomáš Cahlík CSc. |
Konzultant: | |
Typ práce: | Bakalářská |
Jazyk: | Český |
Stránky: | 64 |
Ocenění: | |
Odkaz: | https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/164478/ |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce analyzuje vliv vybraných proměnných na výsledky z PISA šetření. Práce popisuje krátkou existenci PISA šetření, shrnuje výsledky z PISA šetření se zaměřením na agregovatelné proměnné a také se zabývá kritikou PISA šetření. Práce poskytuje zasazení českého systému povinného vzdělávání do mezinárodního kontextu výsledků a zjištění PISA šetření. Ekonometrickou analýzou na základě panelových dat 44 států účastnících se PISA šetření z let 2006, 2009 a 2012 byla potvrzena mezinárodní autokorelace výsledků PISA šetření, významně pozitivní vliv ekonomického, sociálního a kulturního zázemí a negativní vliv nerovnosti v distribuci bohatství ve společnosti. Pro tento účel byl použit prostorový autoregresní model využívající metodu odhadu maximální věrohodnosti. |