Abstrakt: |
Práce mikroekonomická teorie reklamy pojednává o reklamě se zaměřením na aplikace poznatků teoretické mikroekonomie a marketingu. V první části práce je reklama pojata z marketingového hlediska. Začíná stručným přehledem marketingového mixu, dále se podrobněji zaměřuje na samotnou reklamu jako jeden z prvků marketingových aktivit a na reklamní média a končí ekonometrickým modelem, který se snaží objasnit vliv různých událostí působících na velikost výdajů na reklamu. V druhé části je reklama interpretována pomocí mikroekonomických nástrojů, dotýká se témat jako je vztah reklamy a poptávky, reklamy a ceny výrobku atd. Pokouší se zodpovědět otázky, zda má reklama vliv na změnu spotřebitelových preferencí, na ziskovost firem, na velikost podílu na trhu, na výstup a zaměstnanost atd. Závěr práce je pak věnován hledání optimálních výdajů firmy na reklamu. |